IIIIIHANA PÄVÄ 23 astetta LÄMMINTÄ!!!

On siis niin kaunis ja ihana päivä ulkona. Istuskelen parvekkeella ja näpyttelen konetta jouden raikasta lähdevettä. Voisiko ihanammin päivä enää alkaa? :)

No itseasiassa olin viime yön töissä ja oon tänään nukkunut vaan sellaisen 4tuntia, mutta ei ainakaan vielä hirveesti väsytä. Aamulla töissä katsoin www.iltalehti.fi sivuilta uutisia ja huomasin heti otsikon jossa sanottiin, että helle säät alkavat ja silloin sitten päätin, että nukutaan sitten vain muutama tunti! Vihdoin ja viimein, kun on kunnolla lämpöä, niin en aijo kyllä näitä säitä nukkua ohitse! :)

Päivä lähti tänään käyntiin siinä klo. 10 aikoihin. Olin tuolloin kerennyt nukkua sellaiset 4 tuntia. Lupauduin äidin kanssa lähteä käymään hautausmaalla. Se tuli hakemaan, mut Jussin luota ja lähdettiin ensin käymään sitten istuttamassa tädin haudalle kukkia. Sen jälkeen päädyttiin ratkasuun, että lähdetään käymään mun asunolla hakemassa kannettavaan piuha, kun koira oli "nälissään" tykännyt syödä edellisen poskeen. Pomo, nyt on vähän sellainen, että se syö mitä suuhun osuu... No joka tapauksessa ajoimme noin pyöreästi 40kilometriä kämpilleni ja mentiin hakemaan piuhaa ja hiukan istahtamaa. Äitihän on kova siivoamaan, kun se mun kämppääm tulee (vaikka ei olis mitään siivottavaakaan) niin se kyllä aina keksii jotain. No se rupes siteen kastelemaan kukkia yms. kun mä availin kirjeitä joita mulle oli sinne tullu.

Yks kirje oli työvuorolistat joita olin odottanut jo pitkään ja joista mä oon sanonu töissä, että minkälaisia niiden työvuorolistojen pitäisi olla. (meillä on töissä vaihtunut työvuorosuunnittelija ja sielä on kaikki vähän sekaisin ja porukka on kysynyt multa neuvoa, kun aikasemmin olen niitä suunnitellu). No nehän oli ihan päin vintturaa tehty. Tietysti otin yhteyttä nykyiselle työvuorosuunnittelijalle. Kertoakseni missä vika, ettei sellaisia vuoroja voida toteuttaa jos ne ovat lainvastaisia. (niinkuin mulle esim. oli laitettu).

No hän on minua muutamia vuosia vanhempi rouva, mutta kokemusta hänellä ei ole työvuorosuunnnittelusta ollenkaan. Asiallisesti ja nätisti yritin hänelle asiaa opettaa ja selventämään miten asia kuuluu mennä, kunnes tämä kyseinen rouva alkaa hiiltymään, pikkuhiljaa keskustelu äityi siihen, että hän rupesi vihjailemaan etten olo koskaan edes osannut tehdä työvuorosuunnittelua ja kuinka hän on muka tehnyt tämän firman eteen paljon enemmän töitä kun minä ja etten oikeasti tiedä mistään mitään, että vain kauneudellani ja lirkuttelullani olen paikkani saanut.

-Siis häh?!? Siis missä tässä nyt mennään?!? Ajattelin. Loppu tulos on siinä, kun eritän opettaa ihmistä, niin sitten mennään henkilökohtaisuuksiin ja ruvetaan haastamaan riitaa joistain ihan muusta asiasta. Mä olin jo ihan ulalla koko asiasta. Totesin vaan, että otan yhteyttä hänen esimieheensä ja keskustelen hänen kanssaan asiasta. Hän varmasti palaa asiaan.

Minähän en todellakaan ota vastaan mitään vastaavaa. Mokomastakin asiasta. No asia on ainakin selvä, että tämä juttu ei jää tähän ja rouvan tulevaisuus tässä firmassa on hyvinkin arvailtavissa...

Että sellaista. Kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu. Täytyy kyllä myöntää, että monenlaista matkaajaa tännekin maailmaan mahtuu. Eli toisin sanottuna. Meitä on moneksi, huh, huh.

Muuten päivä menny oikein leppoisasti aurinkoa otellessa. ;)