Heissan!

Tänään olin "anopin" kanssa kaupungilla shoppailemassa ja syömässä. Vaikka yleensä puhutaan, että anopit ovat niitä kaikista pahinpia sukulaisia, ei mulla ole koskaan ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Paitsi kerran erään enitisen miesystävän äiti oli vähän hankala... mutta se onkin asia erikseen :)

Me oltiin sovittu treffit Sarin kanssa munkkiniemen rantaan jo maanantaina. Aikaa ei oltu lyöty vielä lukkoon ja sovittiin, että soitellaan siitä sitten tiistai aamuna uudelleen. Mä kävin nukkumaan maanantaina vasta kello 00.00. Aamulla sitten kello 10 soi puhelin ja Sari soitteli, että milloin lähdettäisiin kaupungille. No sovittiin siinä sitten, että nähdään kello 12 sielä rannassa olevassa kahvilassa. 

Sisällä oli kauhea tungossa. Oltiin juuri lounasaikaan satuttu paikalle ja ihmisiä vilisi ympärillä. Kahvit ja Dallaspullat tilattua siirryttiin terassille nauttimaan kauniista auringonpaisteesta.

Pitkän keskustelun jälkeen (puhutiin sisustamisesta ja mun ja Jussin asuntolaina ajatuksesta) päätettiin lähteä keskustaan hiukan shoppailemaan. Matka keskustaan taittu mukavasti raitiovaunulla eli sporalla, kuten helsinkiläiset sitä kutsuvat. En muista millon viimeksi olisi sillä(kään) kulkuneuvolla liikkunut... aika harvoin tulee noita yleisiä käytettyä.

No jäätiin Stockmannin kohdalla pois ja käveltiin pohjois-esplanadia pitkin rantaan päin. Matkan varrella käytiin ihastelemassa Halosella ihania kenkiä. Sari etsi itselleen "purjevene kenkiä", kun hänen aviomiehensä oli ostanut viime kesänä uuden veneen.

Louis Vuitton liikkeessä oli myös pakko vierrailla. Mä oon aivan laukku friikki ja heikkona kaikenlaisiin laukkuihin. Niitä ei voi koskaan olla liikaa! Hahaha! Kieli ulkona Mä oon aina halunu jonkunlaisen Louis Vuitton laukun, mut en oo vielä saanu rahaa niin paljon säästettyä. Mutta kaikista heikoinpana mä oon Burberryn laukkuihin ja siihen ihanaan ruutukuosiin. Oih! Sellaisen laukun, ku mä joskus saisin, niin mä olisin maailman onnellisen ihminen. Mä oon kyllä avopuolisolle Jusille sitä yrittänyt vihjailla, että se vois ostaa mulle sellasen, ku mulla on ensi kuussa synttärit, mutta se on sitä mieltä, että mulla on ihan liikaa jo laukkuja ja että mä en tarvii niitä enää. Mutta se on PAHASTI väärässä.

No, mutta takaisin tähänpäivään...

Matka jatkui Luis vuitton liikkeestä. Kämp galleriaan ja sieltä Aleksi 13. Aleksilta mukaan lähti pinkit legginssit. (jotka anoppi osti) Oli aika raju valinta, kun yleensä mun tyyli on aika hillitty. Päivän aikana kuitenkin totuin ajatukseen ja ostin vielä oranssit, hopeisit ja keltaiset 2 legginssit ja 1 sukkahousut. Aleksilta muuten löysin myös sellaisen harmaan puuvilla poleron. Se oli alennuksessa -40% eli oli pakko ostaa.

Käytiin me myös kappaalissa(?) josta Sari osti itselleen muutaman paidan. Sitten käytiin Käpin terassilla juomassa drinksut ja katseltiin ihmisten vilinää. Kämpin vessassakin käytiin ja oli aivan USKOMATTOMAN hieno!! Sielä oli saippuaa, käsirasvaa, kukkia, sellanen kengän puhdistus harja, ja vissiin marmori tasot ja kaikki. Siis aivan uskomattoman hieno! Oli ihan pakko mainita tähän väliin. Stockmannilla käytiin kans pyörähtämässä ja etsimässä niitä purjehdus kenkiä, mutta ei sopivia löytynyt. Sitten me syötiin sielä molempien elämän ensimmäiset sushi palat. Ja oli muuten aivan todella hyvää.. nammm... ja se Ben ja Jerry jäätelö jälkiruuaksi... hmm...

Sieltä sitten siirryttiin Guess liikkeeseen ja sielä oli aivan ihania... LAUKKUJA. Tosin sielä oli kyllä ihania vaatteitakin. Sari osti paidan ja lippiksen. Mä olisin ostanut sieltä arvatenkin... laukun jos olisi ollut rahaa sen verran mukana. Se ei maksanut, kun 115e ja se oli sellanen ruskeen valkonen kiiltävä aivan ihana laukku :)

Guesssista siirryttiin Canttiina westiin sitten syömään. Sinne tuli Jussi ja sen isä Harri eli mun appiukko ja Sarin aviomies. (näin monimutkasesti selitettynä). Ne oli tullu sinne Harrin uudella hienolla tuliterä veneellä. Canttiina westissä me kaikki vedettiin navat täyteen ruokaa ja vedet silmissä ja räkä valuen syötiin mm. cheddar jalopenoja. Ne on niin hyviä, mutta todella tulisia. Kun lautaset oltiin tyhjennetty siirryttiin kauppatorin rantaa ja lähdettiin veneilemään. Täytyy kyllä myöntää, että kyllä se vene kulki aivan julmetun kovaa ja Harri innostui sen verran leikkimään sen veneensä kanssa ja päätti kastella meidän kannella olevat... se saakelin sika! :D lainaten Sarin sanoja...Oikeesti:)

Näin se päivä sitten oikeastaan menikin. Juotiin vielä shampanjaa, kun saavuttiin munkkiniemen venesatamaan ja suunnnitelttin seuraavaa retkeä. Sovittiin jo alustavasti, että ensi viikolla mennään hommottelemaan itseämme. Laittamaan hiuksia, kynsiä ja mahdollisesti vielä jonkinlaiseen hierontaa. Rakennekynnet mä oon jo pitkään ajatellu laittaa, niin varmaan joutuu sitten ne ensi viikolla teettämään Silmänisku

1243373643_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1243374493_img-d41d8cd98f00b204e9800998e